Nieuws van 🐊 en 🦁
'De dierentuin'

Door drie weken te werken rond dieren bereik je met de hele klas een prachtig hoogtepunt! Een dierentuin waar alle dieren een eigen hok hadden, waar waakhonden rondliepen, waar bezoekers pijlen konden volgen, waar naamkaartjes afgelezen konden worden, waar je prachtige zelfgemaakte dieren kon bewonderen en waar je ook kon genieten van heerlijke popcorn in het restaurant of na afloop een geschenk kon komen in de winkel!
Dit hadden we bereikt door samen te werken, samen te overleggen en samen op onderzoek te gaan!
Coöperatieve werkgroep: in kleine groepjes overleggen wat er allemaal te beleven valt in een dierentuin, wie er werkt daar, wie er woont daar.. .
Dieren maken adhv patronen, spiralen uitknippen en symmetrie tekenen en een apenboom volgens ik-plan maken.
Krokodillentanden, kantelen en vierkanten maken tijdens krullenbol.
Dieren bouwen volgens plan:
Dieren verzorgen: eten verdelen: meer/minder, meeste/minste/evenveel, van vol naar leeg, hoeveel schepjes?...
Verwerking van LIST-verhaal: Met de trein naar de dierentuin! Poppenkast spelen, getalverhaal bedenken, verhaal naspelen,... .
Werken met letters: maken van naamborden.
Tijdens deze periode werd de kiestijd ook met succes uitgeprobeerd.
Benieuwd naar ons volgend nieuw avontuur? 😊