Eigenwijze (W)Onderzoeker naar de Meerpaal!
Wat een prachtige dag! de zon schijnt en de kinderen hebben allemaal hun goed humeur en mooiste lach meegebracht.
Tijdens deze dag hebben we opdrachten gedaan als groep. Na het volbrengen van de opdracht kregen we een puzzelstuk. In totaal verzamelen we 10 puzzelstukken. Dit heeft te maken met ons nieuw thema: België 10. Wat zou dit toch kunnen zijn? Morgenvroeg gaan we dit te weten komen in de klas.
We willen jullie graag een verslagje geven van deze dag.
wat hebben we allemaal gedaan voor onze puzzelstukken te verdienen?
- veilig oversteken op het zebrapad van de parking.
- We leren een kaart lezen en stippelen onze eigen "eigenwijze route" uit.
Deze kaart toont dat we een strand gaan tegenkomen en er staat een kruis op. Ligt er een schatkist begraven? Of is het een woonplaats van iemand.....
- We gaan op zoek naar vogels en proberen deze te tellen met de hulp van een turflijst. Als we de vogel zien vliegen kunnen we nu ook verwijswoorden gebruiken ipv een lange zin. Slim hé.
- Op elkaar bouwen en vertrouwen:
We bouwen op het strand van de kolonie een levende piramide. Grappig, lollig, pijnlijk of creatief.....er is alleen vreugde wat je ziet!
- De fotozoektocht: waar stond de juf toen ze de foto nam: vanvoor, vanachter, ....
- geheime taal: ritmisch muziek maken met afgebroken takken van de storm. Lijkt dit niet een beetje op geheim met elkaar praten?
- De topper van een afsluiter: we bouwen een kamp.
De kinderen bouwen een kamp met dorre takken. De enige voorwaarden zijn dat er iemand in moet kunnen zitten en als de juf er tegenaan duwt, mag het niet omvallen. We wisten niet dat onze kinderen zo hard konden werken!